Koronaviruso pandemijos iššūkiai nacionalinėms sveikatos apsaugos sistemoms akivaizdūs. Yra dar viena sritis, kuriai virusas, tiksliau, su epidemija susijęs karantinas, padarė esminį poveikį – tai švietimas. Problemos čia kaupėsi ilgus dešimtmečius, permainų poreikis buvo daugmaž akivaizdus, tačiau inercija nuolatos ėmė viršų. Tai ne tik apie lietuvišką švietimą.
Technologiniai sprendimai, modifikuojantys tiek socialinius santykius, tiek kultūrinės transliacijos procesus, daro įtaką švietimui kaip sistemai. Neatsitiktinai švietimas buvo numatyta kaip viena iš centrinių temų rengiantis šių metų pabaigos konferencijai „Pasaulinės tendencijos ir nacionalinis saugumas 2021“, kurią kasmet organizuoja Nacionalinės bibliotekos Informacijos analitikos ir Vadovybės informacijos skyriai. Su kokiais iššūkiais dėl koronoviruso pandemijos susiduria švietimas kaip sistema, kur link veda švietimo transformacijos, kaip užtikrinti sistemos stabilumą ir tvarumą – tai tik keletas pokalbio tarp Igno Stankovičiaus, Nacionalinės bibliotekos Vadovybės informacijos skyriaus vadovo, ir Gino Dabašinsko, Informacijos analitikos skyriaus vadovo, klausimų.