Nuotolinės meno edukacijos kviečia į atviras akvarelės pamokas. Pasitelkime šią techniką dailės pagrindams gilinti. Prisiminkime vieną pirmųjų abstrakčios kompozicijos Vasilijaus Kandinskio kūrinių, atliktą akvarele. Beje, švedų tapytojos Hilmos af Klint abstrakcijos dar ankstesnės. Nepakanka tik išmokti akvarelės liejimo metodų ir būdų, svarbu suvokti idėją ar užduotį, kurią norime realizuoti. Taigi vėl grįžtame prie formų ir šviesos ritmų, tačiau skaidriai ir švariai. Švytintys spalvų sluoksniai leidžia patirti paveikslo visumą, net jeigu tai ir ne aukso pjūvio formulė.
Akvarelės šviesa arba lašas vandens
Akvarelė (lot. aqua, it. acqua – vanduo) – tapybos technika, kai liejama vandenyje ištirpintais itin skaidriais dažais. Vandeniniai dažai gaminami iš smulkiai trintų augalinės, gyvulinės kilmės arba cheminių pigmentų ir vandenyje tirpaus rašiklio su priemaišomis (medumi, glicerinu ir konservuojančiomis medžiagomis, dažniausiai fenolu). Akvarelės technika buvo puikiai žinoma jau senovės Egipte: akvarele ant papiruso vaizduojamos scenos iš mirusiųjų gyvenimo. Akvarelės raida labai suaktyvėjo Atgimimo epochoje. Tuo metu šią techniką plėtojo vokiečių dailininkas Albrechtas Düreris (1471–1528). Šiuolaikinės lietuvių akvarelinės tapybos pradžia siejama su pirmosiomis lietuvių dailės parodomis, kuriose buvo eksponuojamos Mikalojaus Konstantino Čiurlionio, Antano Žmuidzinavičiaus akvarelės. Kaip žanras akvarelė susiformavo XX a. trečiajame dešimtmetyje. Išskirtiniai nuopelnai čia tenka Kajetonui Sklėriui, atskleidusiam iki tol lietuvių dailėje neregėtas akvarelės galimybes, Jonui Buračui, kuris akvarelės meno mokėsi Paryžiaus salonuose.
Judesys ir statika akvarelėje
Teptukas brėžia skaidrią gelsvą liniją, ją dengia peršviečiama melsva ir jų sankirtoje spindi žalia dėmė. Tai linijinė kompozicija, kur akvarelės spalvos turi savo taisykles. Braukiant linijas horizontaliai ar įstrižai, sukuriamas judėjimo įspūdis, jei linijos vertikalios – statiška kompozicija. Tačiau technikos gudrybių nepakanka, jei nėra įdirbio ir idėjos. Ir profesionalus akvarelistas, ir jo mokinys prieš tuščią lapą yra lygūs, nes juos vienija ta pati pradžia.