Kaip mus rasti Telefonas Klaustukas Sitemap
2019 m. gruodžio 17 d.

Gruodžio mėnesio meno edukacijos

Tamsiomis dienomis Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje kelią nušvies mūzos. Kviečiame pasisemti kūrybinių idėjų meno edukacijose su menininke Egle Jovaišaite. Gruodžio tamsumoje ieškodami klaidžiojančių mūzų, atrasime abstrakčią tapybą ir kursime nepriklausomus taško ir linijos ritmus.

Gruodžio 3 d. 17 val. Bedaiktė tapyba

Meno tyrinėtojai bando visaip apibrėžti, kad yra abstrakcija, abstrakcionizmas, abstrakti tapyba ir panašios sąvokos. Tačiau galbūt verta atsiremti į kinų kaligrafijios ženkliškumą. Viena sodraus tušo linija, vienas Enzo ratas ir lakoniško teksto prasmė nuveda, o tiksliau nusviedžia link netikėto tiesos patyrimo. Jos paieškos persmelkia ir daugelį Vakarų kultūros mąstytojų bei menininkų. Vasilijus Kandinskis, 1910 m. parašęs meno teorijos traktatą „Apie dvasingumą mene“, išreiškė mintį, kad „vidinis elementas, t. y. emocija, turi egzistuoti; kitaip meno kūrinys nebus tikras. Vidinis elementas nulemia meno kūrinio formą“. Kitaip tariant, abstraktūs vaizdiniai, tarsi šifras ar poetinis kodas, reikalingi menininko filosofinėms, estetinėms patirtims nusakyti.

Iš pažiūros apgaulingas geometrinių formų paprastumas visuomet slepia savyje vidinę galią ir visatos skambesį.

Būtina registracija ›

Gruodžio 17 d. 17 val. Taško ir linijos autonomija

Gruodžio mėnesio kompozicinės refleksijos atsiremia į V. Kandinskio kūrybos apmąstymus. Mūsų meno edukacijos ciklas prasmingai gali išnaudoti šio mąstytojo ir kūrėjo meno sampratos pamatinius principus. V. Kandinskis palaipsniui išsivadavo iš motyvo, dažniausia peizažo, vaizdavimo. Įvairaus charakterio ir ritmo linijos, nebeišreiškia materialumo, o labiau kuria judėjimą, įtampą, kryptį ar dinamiką. Šios kompozicijos nebuvo atsitiktinės, jų buvo ilgai ieškota. „Tai gerai apgalvota laisva forma.“ (Herbert Read). Todėl mūsų edukacijose atidžiau pastudijuosime ir pasiaiškinsime šio menininko kūrybą, kuri ir ves mus į kūrybinį kelią. Išvalę mintis nuo sukurtų ir primestų idėjų, atrasime, kad taškas, linija ir dėmė netarnauja jokiems iliustratyviems ar aiškinamiesiems tikslams. Jie tampa autonominiais, nepriklausomais kūrinio išraiškos gyventojais.

Būtina registracija ›

Trumpai apie edukacijas

Data Laikas Trukmė Vieta Tema
Gruodžio 3 d. 17 val. 1,5 val. Meno erdvė, V a.

Bedaiktė tapyba

Būtina registracija ›
Gruodžio 17 d. 17 val. 1,5 val. Meno erdvė, V a.

Taško ir linijos autonomija

Būtina registracija ›