Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas ir Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka gruodžio 12 d. 18 val. maloniai kviečia į renginį, kuriame bus pristatytas leidinys „Mokymo metodas Lietuvos provincijos pijorų mokykloms. Apšvietos edukacijos naujovės“.
„Mokymo metodas Lietuvos provincijos pijorų mokykloms“ („Methodus docendi pro Scholis Piis provinciae Lituaniae“) yra svarbus kultūros ir švietimo istorijos šaltinis, iliustratyviai atskleidžiantis XVIII a. antrojoje pusėje vykusius visuomenės mentaliteto pokyčius ir pastangą modernizuoti pijorų mokyklų struktūrą ir mokymo turinį. Tai vienas svarbiausių edukacines permainas atspindinčių dokumentų, paskelbtų iki Edukacinės komisijos, jau pasaulietinės švietimo organizacijos, įsteigimo. Šis metodinio pobūdžio darbas aktualus daugeliu aspektų: jis atskleidžia retorikos ir poetikos, istorijos, matematikos, kosmografijos, geografijos ir kitų disciplinų vietą ir traktuotę Apšvietos idėjų veikiamoje mokymo programoje, atspindi kintančius mokytojų ir mokinių santykius bei etines vertybes, diegtas to meto mokyklos bendruomenėje. Knygelėje rekomenduojami vadovėliai ir parankinė medžiaga, be kita ko, teikia duomenų apie pijorų vienuolijos finansines galimybes ir mokyklų bibliotekų būklę.
„Mokymo metodą“ Lietuvos pijorų provincija parengė reaguodama į Lenkijos pijoro Stanislovo Konarskio veikalą „Apaštalinės vizitacijos nurodymai“ (Varšuva, 1753–1754), skirtą Lenkijos provincijos pijorų mokykloms. Lietuvos pijorų provincija, 1736 m. atsiskyrusi nuo Lenkijos pijorų ir tapusi savarankiška, suprato būtinybę turėti dokumentą, atitinkantį savojo krašto specifinę situaciją ir poreikius. Lietuviškoji versija, parengta Vilniaus pijoro Jurgio Ciapinskio, garsaus to meto poeto ir pedagogo, buvo išspausdinta Vilniaus pijorų spaustuvėje 1762 m. Knygelės leidėjai viliasi, kad šio šaltinio vertimas į lietuvių kalbą kartu su išsamiais komentarais bei įžanginiu straipsniu bus naudingas ne tik akademiniam skaitytojui – mokslininkams, studentams ir doktorantams, bet įdomus visiems, kurie gilinasi į Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės švietimo istoriją.
Renginys atviras visuomenei.