Paskutinės tinklalaidžių ciklo laidos viešnia – muzikos terapijos pradininkė Lietuvoje Vilmantė Aleksienė. Neretas asocijuoja muzikos terapiją su muzikos relaksacijos kambariais sanatorijose. Tačiau tokia sąsaja yra toli nuo tiesos. Kaip pabrėžia pašnekovė, muzikos terapija yra apie santykį. Dirbdami su įvairaus amžiaus ir sutrikimų klientais, muzikos terapeutai naudoja daugybę skirtingų įrankių. Apie tai, kas gi iš tiesų yra toji muzikos terapija, ir yra šis pokalbis.
Tinklalaidėje „Garsios moterys“ ne kartą nagrinėjome operos žanrą su jos atlikėjomis bei kompozitorėmis. Pokalbyje su scenos menų prodiusere ir „Operomanijos“ vadove Ana Ablamonova grįžtame į operos atsiradimo ištakas ir etimologiją bei bandome atsakyti į klausimą, kokia yra prodiuserio rolė šiuolaikinės operos pastatyme?
Darbas su skirtingomis medijomis skirtinguose kontekstuose, rodos, įspraudžia kūrėjui visiškai skirtingą taisyklių ir ribų rinkinį.
Apie tai, kaip filmų postprodukcijoje kuriami garsai – nuo žingsnių biuro koridoriuje ar pilyje iki plaukiko, besitreniruojančio baseine – kalbėjome antrajame „Garsių moterų“ sezone. O kaip kuriama filmų ir animacijos muzika? Kaip vyksta procesas ir kur galima to mokytis? Apie tai kalbamės su dr. Ulrika Varankaite.
Balsai – neatsiejama mūsų kasdienybės dalis. Balsu išreiškiame savo jausmus, perteikiame informaciją semantiškai. Ir ne tik. Būtent apie balsą, kaip fenomeną, jo priėmimą ir (balso) praktikas kalbamės su kompozitore, atlikėja Jūra Elena Šedyte.
Šį kartą kalbamės su profesore Renata Marcinkute-Lesieur. Decibelų prasme Renata yra turbūt garsiausia tinklalaidės viešnia, nes groja ne kuo kitu, o vargonais! Kviečiame prisijungti prie mūsų pokalbio apie vargonininko profesiją, vargonų skambesių įvairovę bei tai, kaip šis instrumentas yra prižiūrimas buityje.
Neatskleisdami visų kortų, tik trumpai užsimename, kad šiame, jau trečiajame, sezone, galėsite išgirsti garso performansų atlikėjų, prodiuserių, akademikių, profesorių bei kitų nuostabiai Garsių Moterų pasakojimus.
Paskutinės šių metų tinklalaidės „Garsios moterys“ tema – muzikos terapija. Apie muzikos naudojimą gydymo tikslais kalbamės su laidos viešnia Migle Vilčiauskaite-Migloko.
Šios dienos tinklalaidėje „Garsios moterys“ išgirsite pokalbį apie balanso tarp skirtingų veiklų paiešką. Laidos viešnia – dainininkė, muzikantė, vertėja, radijo laidų kūrėja Eglė Naujokaitytė.
Atėję į koncertą nesusimąstome, kad muzikos magiją kuria ne tik atlikėjai scenoje. Kas dirba tą nematomą, bet labai svarbų ir įdomų darbą? Apie garso operatoriaus ir scenos techniko profesijas kalbamės su šio epizodo viešnia Jorūne Paužaite.
Jackas Foley (1891–1967 m.) buvo amerikiečių garso efektų menininkas. Jis sukūrė unikalų garso efektų atlikimo, įrašymo ir sinchronizavimo su filmo vaizdu metodą. Daugelis J. Foley technikų filmų kūrime naudojamos ir šiandien. Žmonės, užsiimantys šia veikla, vadinami „folių“ menininkais (Foley artists) arba sinchroninių triukšmų kūrėjais. Apie šiandienos „folių“ menininkės gyvenimą ir darbą naujame tinklalaidės „Garsios moterys“ epizode kalbamės su Dominyka Adomaityte.
Dėmesio, mįslė: penkios moterys groja, dainuoja, vaidina ir atlieka stand-up'ą. Ar tai spektaklis, ar koncertas? Tikrai ne miuziklas! Kas?
Seniausias išlikęs chorinio dainavimo pavyzdys yra Senovės Graikijos „Delfų giesmės“ (II a. pr. Kr.). Dainavimas didelėmis grupėmis (tiek unisonu, tiek skirtingais balsais) yra neatsiejama daugelio kultūrų tradicinės muzikos dalis. Ankstyvoji, religinio pobūdžio chorinė muzika priverčia susimąstyti, ar tais laikais žmonės rašė mažiau sudėtingą muziką, ar muzikos kompleksiškumas buvo padiktuotas erdvių, kuriose chorai dainuodavo, t.y. didelių bažnyčių su aidinčiais skliautais.
Naujo tinklalaidės „Garsios moterys“ epizodo viešnia Meda Kaunaitė, merginų pankroko grupės „Crucial Features“ įkūrėja, solinio projekto „eiedma“ autorė.
Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos tinklalaidė „Garsios moterys“ pradeda antrąjį sezoną. Tinklalaidėje išgirsite istorijas apie tai, kaip kompozitorės, atlikėjos, audio dokumentalistės, įrašų inžinierės nusprendžia susieti savo gyvenimus su garsu, kaip moterys per garsą ir muziką išreiškia save, komunikuoja su pasauliu ir jį keičia.