Kaip mus rasti Telefonas Klaustukas Sitemap

Mediateka

Diskusija „Švietimo erdvė“: Tarptautinei švietimo dienai skirtas renginys

Sausio 24 d., minint Tarptautinę švietimo dieną, Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos Valstybingumo erdvėje vyko diskusija „Švietimo erdvė“. Renginys subūrė edukologus, architektus, mokyklų bendruomenių narius ir visus, neabejingus pasvarstyti ir pasidalyti mintimis, kokia aplinka švietimo procesą galėtų papildyti, padaryti efektyvesnį, koks yra miesto, visuomenės, viešųjų institucijų ir verslo vaidmuo jauno žmogaus tobulėjimo kelyje.

Išsamų pranešimą apie šiuolaikinę mokyklos aplinką pristatė ir patirtimis dalijosi architektė Barbara Pampe, dirbanti su iniciatyvomis, skatinančiomis mokyklų bendruomenių ir architektų bendradarbiavimą. Ji yra kelių metodinių knygų, skirtų mokyklų architektūrai, autorė. Viena jų – „Mokyklų planavimas ir statyba“, jau išversta į lietuvių kalbą.

B. Pampe skatino diskutuoti, kodėl mokyklų pastatai reikalauja naujų impulsų, kokių veiksmų būtina imtis, kad švietimas ir architektūra bendradarbiautų, siektų darnių tikslų. Pasak jos, architektai privalo glaudžiai bendradarbiauti su švietimo bendruomene ir žinoti jos poreikius, o ne dirbti pagal asmenines vizijas. Pranešime architektė daug dėmesio skyrė visos dienos mokyklos modelio analizei ir privalumų išryškinimui, besikeičiančių ugdymo proceso tikslų pristatymui. B. Pampe dalijosi mintimis, kodėl svarbu kurti erdves, kurios būtų ir saugios, ir motyvuojančios mokytis.

Edukologė, „EDU VILNIUS“ vadovė Unė Kaunaitė, pristatė, kaip ne tik miesto erdvės, bet ir jo bendruomenės gali įsitraukti į švietimo procesus. U. Kaunaitė pristatė iniciatyvą „Vilnius yra mokykla“, kurios siekis – bent 10 proc. pamokų perkelti iš mokyklos pastato į miesto erdves ir diegti mišraus ugdymo modelį, skatinti mokyklas kūrybiškai išnaudoti pačias įvairiausias Vilniaus erdves ir vis dažniau tradicines pamokas klasėse derinti su pamokomis mieste.

Apskritojo stalo diskusijoje dalyvavo edukologė, Vilniaus Barboros Radvilaitės progimnazijos direktorė Inga Vargalienė, edukologė, Vilniaus Žirmūnų gimnazijos direktorė Rūta Krasauskienė, Šiaulių r. Dubysos aukštupio mokyklos vadovas Vaidas Bacys, architektė Eglė Matulaitytė. Diskusiją moderavo Dalia Stabrauskaitė, koordinuojanti UNESCO asocijuotų mokyklų tinklą Lietuvoje.

Diskusijos dalyviai dalijosi patirtimis vykdant mokyklos renovaciją, rengiant mokyklos atnaujinimo projektus ir bandant juos realizuoti, apie dėl mokinių gausos sovietinei architektūrai kylančius iššūkius.  Dalytasi mintimis apie bendro architektų ir mokyklos bendruomenės darbo, bendruomenės poreikių atliepimo ir žinojimo, ko jai reikia, svarbą. Mokykla pristatyta kaip visuomenės atspindys, tad pati mokykla, jos architektūra, ugdymo organizavimo būdai turėtų reprezentuoti demokratijos, modernumo, įtraukties principus.

Daugiau minčių – renginio vaizdo įraše.

Renginio organizatoriai: Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Architektūros fakultetas, Lietuvos nacionalinė UNESCO komisija, Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka.

Renginio partneris – Goethe’s institutas Lietuvoje.

Taip pat žiūrėkite